top of page
Keresés

Prediktív tachográf szolgáltatás

Mi a prediktív tachográf szolgáltatás?


Az úgynevezett prediktív tachográf szolgáltatás egy vezénylés segítő szolgáltatás, mely során a rendszer rögzíti a vezető munkaidejét és a sofőr tevékenységeit, majd ezek alapján kiszámolja, hogy mikor ér véget a napi vezetési ideje, illetve mikor kell kötelező szünetet tartania.


A szolgáltatás képes pontos előrejelzést adni a sofőröknek arról, hogy adott vezetési ciklusban (napi, heti, kétheti) mennyit vezethetnek még és mikor kell pihenőt tartaniuk, továbbá megmutatja a hátralévő vezetési- és pihenőidőt.


Miért éri meg prediktív tachográf szolgáltatást használni?


A vezénylés segítő szolgáltatás hasznos lehet a közúti biztonság javításában, elősegítheti a vezetők és flottakezelők előrelátását az esetleges vezetési korlátozásokat vagy szükséges pihenőidőket illetően. Összegezve tehát képes levenni a számításokkal járó terhet a flottamenedzserek és a sofőrök válláról, így több energiájuk marad egyéb feladatokra, hiszen a rendszer automatikusan elintézi helyettük.


Kezeli az úgynevezett "négykezes" vagy kétsofőrös vezetést is, amelyre eltérő szabályok vonatkoznak. A négykezes vezetés során két járművezető váltja egymást a vezetésben, és különös figyelmet kell fordítani a munkaidejük és pihenőidejük nyomon követésére. Az easyTRACK rendszere képes azonosítani és megkülönböztetni a két sofőr adatait, valamint pontosan rögzíti a váltásokat és az egyéni vezetési időket.


Elmondható, hogy a prediktív tachográf szolgáltatás használata segíthet csökkenteni a vezetői fáradtságból eredő balesetek kockázatát és növelheti az általános közúti biztonságot.


Tudta?


A vezetési- és pihenőidők megsértése alkalmanként 80 000 - 300 000 Ft-os bírsággal járhat, így nem érdemes az aktuális szabályokat félvállról venni. Minden esetben javasoljuk, hogy szánja rá az időt a megfelelő felosztás kiszámítására, vagy használjon vezénylés segítő szolgáltatást a jogszabályi megfelelés és a közúti balesetek elkerülése érdekében.

Comments


Tetszett a cikk és szeretne több ilyet olvasni?

Iratkozzon fel és mi emailben értesítjük ha hasonló cikket írunk.

bottom of page