top of page
Keresés

Vontatmányazonosítás a legmegbízhatóbb módszerrel

Önnek is meggyűlt már a baja a vezeték nélküli vontatmányazonosítással? Esettanulmányunkban bemutatjuk, miért tartjuk a vezetékes megoldást a legmegbízhatóbbnak a piacon, valamint megtudhatja, hogyan segített partnerünknek Európa-szerte nyomon követni pótkocsijait és ezáltal növelni a vállalati hatékonyságot.


FELADAT

A megbízó cégcsoportunk fuvarszervezőjének jelentős problémát jelentett, hogy ha valahol leakasztják a pótkocsit, nem tudják a pontos helyszínt, illetve elfeledkeznek róla. Belföldön, de különösen külföldön macerás és időigényes feladat, amikor egy adott országban vagy akár kontinensen belül kell keresni egy elveszett vagy elfelejtett pótkocsit.


Ezen kívül, a cég számára kiemelten fontos volt az is, hogy nyomon kövessék a pótkocsik futását, különösen szervizcélokra, hogy az időzített karbantartások és javítások pontosan végrehajthatók legyenek, mindezt anélkül, hogy külön easyTRACK rendszert kellene beszerelni.


EASYTRACK MEGOLDÁS

A vontatmányazonosítási szolgáltatás képes a pótkocsi utolsó leakasztásának pozícióját megjeleníteni a térképen, így a fuvarszervező könnyedén oda tud vezényelni mást, aki tovább viszi.


Az easyTRACK csapata ugyan maga is fejlesztett és tesztelt vezeték nélküli vontatmányazonosításra szolgáló megoldásokat, ám a tesztidőszak során a vezetékes megoldás hatékonyabbnak bizonyult, így jelen partnerünk esetében is ezt a megoldást alkalmaztunk a probléma leküzdésére. Ennek az volt az oka, hogy a rádiós azonosítók számos külső körülménytől függenek, és nem minden esetben a hozzájuk társított eszközt találták meg, illetve sok esetben az áramellátásuk a pótkocsin nehézkes volt. Nem egy teljes nyomkövetőt építettünk be, hanem egy kiegészítő hardvert alkalmaztunk, amely vezetékesen működik. Ez biztosítja a megbízható működést és elkerüli a vezeték nélküli kapcsolatokból eredő problémákat.


Miért megbízhatóbb a hardveres vontatmányazonosítás?

  • A vontatmányazonosítási megoldások között a vezeték nélküli opciók sok problémát hordozhatnak, például a Bluetooth vagy rádiós rendszerek instabilitását. Az eszközök közötti zavarok miatt a jel gyakran elvész vagy tönkreteszi az adatot.

  • A vezetékes megoldások általában stabilabbak és kevésbé hajlamosak zavarokra vagy interferenciára.

  • A vezetékes kommunikáció nehezebben hozzáférhető és kevésbé hajlamos a külső behatolásokra.

  • A vezetékes kapcsolat általában folyamatos és megszakításmentes, míg a vezeték nélküli kapcsolatot néha megszakíthatja a jelzavar vagy a távolság, hatótávolsága pedig kiszámíthatatlanabb.


Az ügyfél kérésére az alábbi előnyöket biztosítottuk:

  • A pótkocsi legutóbbi helyzetének térképen történő megjelenítése, amely lehetővé teszi, hogy pontosan meghatározzák, hova kell sofőrt küldeni érte, vagy optimalizálják az útvonaltervezést.

  • Részletes futásteljesítmény-adatok gyűjtése, amelyek segíthetnek a szerviz és karbantartás tervezésében.


Kinek ajánljuk?

A megoldást kifejezetten ajánljuk azoknak, akik saját pótkocsival rendelkeznek és fuvaroznak is azzal, ezért fontos, hogy mindig pontos képük legyen a pótkocsi hollétéről és az általa futott kilométerről. Kiegészítő információként az is kinyerhető, hogy melyik vontató hány kilométeren át hova húzta az adott pótkocsit. Ezen információk természetesen összerendelhetők sofőrazonosítással, tehát azt is megtudhatja, hogy ki tette le az adott pótkocsit az utolsó pozíciójában.


ÖSSZEFOGLALÁS

Az easyTRACK sikeresen alkalmazta a hardveres vontatmányazonosításra szolgáló megoldást, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy az eszközök megbízhatóan működnek. Ennek köszönhetően a partnerünk hatékonyabban kezeli flottáját, és Európa-szerte könnyebben követhetik a pótkocsik mozgását. A futásteljesítmény-adatok segítenek a szerviz tervezésében, javítva a fuvarozás hatékonyságát. Esettanulmányunk jól mutatja, hogy a megfelelő hardveres megoldások milyen előnyökkel járhatnak a flottakezelés területén.

Tetszett a cikk és szeretne több ilyet olvasni?

Iratkozzon fel és mi emailben értesítjük ha hasonló cikket írunk.

bottom of page